sobota, 6 października 2012

Slownik mojej 2 latki-dopisane

Postanowilam dziś tak szybko napisać notkę przed wyjściem na cmentarz
Zstanawiam się czy Milenka za malo nie mówi oto jej slownik
Mama,tata,mamusiu,tato,dziadzia,baba,mniam,halo,Milesia,nie ma,nie wiem,dobrze,jeszcze,auto,nie, tak,woda,koko,lala,awaj to tramwaj,busik to kapelusik umie naśladować zwierzątka,pokazywaćcześci ciala,na nos mówi mo, niuniu-spać dzaba-żaba opa-siedzieć, ciapy i kap kap-krople ,sisi,buty to but
Jak mi się coś przypomni dopisze jak wróce a teraz uciekam
Wróciłam i padam na nos.Milenka juz usneła prawie cały dzień na powietrzu robi swoje
Co do mowy dlatego się zastanawiam,bo słyszałm już różne komentarze,wiem że każde dziecko jest inne i każde ma swój czas.Cierpliwości u mnie duzo;)Więc zaczekam
 W tygodniu wybieram się Misi kupić  zimowe buciki,czapkę i cieplejsze sweterki
Życze spokojnej nocy

3 komentarze:

  1. to nie jest wcale za malo, niektore dzieci w wieku Mileny nie mowia nic procz mama i tata. Od mojej szwagierki corka tak wlasnie miala. Kinia jest rok mlodsza od niej, a prawie mowila wiecej niz ona. A gdy ukonczyla 3lata to sie rozgadala az glowa boli. Dlatego do 3 lat dzieci zaczynaja normalnie mowic, Milena ma jeszcze rok czasu wiec powinnas uzbroic sie w cierpliwosc i sie uda.. na pewno ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Kuzyn Wiktora, który ma 2 latka i 3 miesiące mówi tylko mama i tata. Więc nie masz się czym martwić. Na każde dziecko przyjdzie czas.

    OdpowiedzUsuń
  3. Przepraszam że się wtrącam ale przez zupełny przypadek otworzyła mi się ta strona i widzę że ma pani pytanie do mnie. 2 latek powinien mówić ok. 200-300 słów i łączyć je w proste frazy typu mama daj. To wyznacznik normy. Jeśli dziecko mówi w tym okresie 4-5słów to rozwój jego mowy jest na poziomie 1rż i to poważne opóźnienie. Jeśli zaś dziecko mówi wtedy okolo 50 słów to jego mowa jest na poziomie 18mż i jest to już mniejsze opóźnienie. Musimy pamiętać że około 50% niemówiących 2 latków zawsze będzie miało problemy z mową o ile nauczą się mówić. bo tak są dzieci które nie mogą nauczyć się mówić. To nie dotyczy raczej pani córki bo mówi pewnie około 50słów ale rzeczywiście jest to trochę za mało. Jestem klinicznym psychologiem dziecięcym i na codzien uczę dzieci mówić. Te które nie moga się tego nauczyć same.

    OdpowiedzUsuń